10 Ocak 2010 Pazar

PROBLEM VE ÇÖZÜM

Büyük bir Japon kozmetik şirketi, müşterilerinin birinden bir şikayet aldı :

Aldığı bir kutu sabunu açtığında, kutunun içi boştu.

Yetkililer, hemen üretim bandındaki problemi çözmeleri için mühendisleri görevlendirdi. Mühendisler, hemen çalışmaya başlayıp, yüksek çözünürlüklü, iki kişinin kontrol ettiği ve boş kutuyu gösteren bir x-ray cihazı ürettiler.

Küçük bir Hindistan şirketinde de aynı problem oldu. Fakat onlar x-ray cihazı gibi bir komplikasyona girmediler, bunun yerine daha basit bir çözüm geliştirdiler. Güçlü bir endüstriyel fan aldılar ve üretim bandına yerleştirdiler. Fanı çalıştırınca, boş kutular uçarak, üretim bandının dışına çıktılar.

Bu hikayedeki kıssadan hisse :

1. Her zaman basit çözümler ara.

2. Problemi çözecek en basit çözümü keşfet.

3. Problemlere değil, çözümlere odaklanmayı öğren.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

daha önce okuduğumda zaten ben bunu biliyorum dedim..ama şimdi bilmediğimi öğrendim..teşekkürler.basite indirgemek vucudu ve beyni yormadan..