1 Nisan 2021 Perşembe

DÜŞÜNDÜREN HALLERİMİZ

 Yazdıklarım ve düşündüklerim beni kızdırıyor, ki sizde bana ve yazdıklarıma kızıp ciddi tepkiler verebilirsiniz...

Ama yazmak zorundayım, neden? Farkındalık sağlamak ve hep beraber beyin cimnastiği yapmak için...
Mevzu şu:
Bilgi yarışmasında yarışmacıya sorulan soru
Çin Seddi nerede?
Cevap seçenekleri:
- Çin - Hindistan - Güney Kore - Japonya
Yarışmacı, cevabı bilemiyor ve seyirci joker hakkını kullanmak istiyor.
Bu acı ama daha acı olan tarafı orada bulunan seyircinin %51 i Çin, %25 i Hindistan, %11 i Güney Kore ve %13 ü Japonya cevaplarını veriyor...
Ya bu durum kabul edilebilir mi? Nasıl bir eğitim-öğretim sistemimiz var? Nasıl bir toplum olduk? Çok vahim değil mi bu durum?
Neyse, asıl geleceğim ve işaret edeceğim nokta şu.
Doğruluğunu bilmemekle beraber, gördüklerimden ve yaşadıklarımdan sonra şiddetli bir şekilde doğru olduğuna inanmaya başladığım bir araştırma sonucuna göre:
Türk Toplumunun;
- Ortalama zeka yaşı 11 miş
- Konsantrasyon Süresi 17 dk imiş
- Algı kapasitesi 4 kelimeden oluşan cümlelermiş
- 20 dk da bir zihni dağıtmazsan ikinci 17 dk lık konsantrasyon süresine sahip olamıyormuşsun
- Mecburi Eğitimde okunan kitaplar hariç aile başına okunan kitap sayısı yarım imiş...
Bunu neden yazdım. Gerçekten zor bir toplumda yaşıyoruz....
Araştırmayan, okumayan, sorgulamayan, koşulsuz biat eden...
Malesef böyle bir toplumda yürümemiz gereken mesafe çok fazla... tablo karamsar mı? evet karamsar... ama mücadele edeceğiz... Çünkü başka TÜRKİYE yok...

Hiç yorum yok: